Sayfalar

19 Kasım 2013 Salı

Boy uzatan yiyecekler



İnsan vücudu yediği gıdalar sayesinde gelişir. Sadece insan vücudu da değil. Dünyadaki her canlının büyümesi için mutlaka doğadan bir şeyler alması gerekir. İnsanlarda büyümek için alınması gereken belli başlı gıdalar vardır.

Protein, kalsiyum, potasyum ve demir tüketilmesi insan vücudunun gelişmesi için çok önemlidir. Kalsiyum kemik gelişimi için, potasyum ve protein kas gelişimi için, demir ise kan dolaşımının sağlıklı bir şekilde olması için gereklidir.

Eğer boyunuzu uzatmak istiyorsanız özellikle kalsiyum ve protein açısından zengin gıdalarla beslenmeniz gerekmektedir. Eğer protein ve kalsiyum yeteri kadar alınmazsa, boy uzaması sadece genetik faktörlerle sınırlı kalır ve boyunuz anne babanızın boyuna göre olur.

Protein ve kalsiyum hayvansal gıdalarda bulunmaktadır. Özellikle süt, yumurta ve yoğurt kalsiyum ve protein açısından zengin gıdalardır. Alternatif olarak tavuk eti, balık eti ve kırmızı et de tüketilebilir. Fakat yoğurt, süt ve yumurta birçok uzmana göre her gün tüketilmesi gereken besinlerdendir.

Boy uzaması için en temel gıdalar yukarıda da belirttiğim gibi süt, yumurta ve yoğurttur. Spor yapılarak ve uyku düzenine dikkat edilerek de boy uzaması hızlandırılabilir.

6 yorum:

  1. Selamın aleyküm iyi günler adım Ahmet 2001 doğumluyum boyum 162 ve uzaması bi senedir durdu annem 153 babam 171 ... çok kötü bir beslenme tarzım vardı süt ve süt ürünleri hic tüketiyor dum geceleri geç saatlerde yatıyor dum.. bunları duzenledim çok saglikli besleniyorum şimdi geceleri 11 den sonra yatiyorum muhakkak çok süt ve süt ürünleri türetiyorum bu sporları yapiyoRum fazlası ile.. peki sizce geç kalmış miyim acalem yok 20 yaşına kadar daha uzatmayın çok beklentisizim doğrusu

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben 12 yaşındayım, erkeğim.Boyum 153 cm kilom 37 kg.Ve futbol oynuyorum ama basketbola başlamayı da düşünüyorum. annem 164 cm babam 179 cm abim ise basketbol oynuyor düzenli besleniyor ve boyu 194 cm. Fakat ben sabahçı olduğum için erken yatmak istemiyorum ve düzenli bir uykum yok. sanırım bu yüzden boyum uzamıyor. Ayrıca ailem fazla yemek yemediğimden dolayıda boyumun uzamadağını söylüyor. Hiçbir şekilde abur cubur yemiyorum cips çikolata gibi.kendime bir kapı barfiks barı aldım. gelişimimde nasıl bir izlenim olabilir cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. MERHABA BOYUM 167 BABAM 163 ANNEMDE 163 ERKEGIM 15 YASINDAYIM DAHA NE KADAR UZARIM

    YanıtlaSil
  5. merhaba oğlum performans tenisçisi 2007 aralık doğumlu boyu 146 cm ben 171 annesi 163 cm. laktozsuz süt hergün içiyor hafta 3 gün 1 yumurta yiyor yoğurdu sever. eve barfiks aldım çok yoğun olmamakla birlikte haftada 2 - 3 asılıyor. bizdeki genetik çok boylu olmadığından beklentimiz kaç civarı olmalı asgari ne olabilir 180 i bulabilirmiyiz 2 sene bebeklikten yaşıtlarına göre hep önde gidiyordu ancak ilkokulun ortalarından itibaren yavaşladı şimdi ondan uzun yaşıtları var sınıfında orta boylu sayılır. haftada 5 gün 1 saat kondisyon ayak hızı ve çabukluğu 2 saat de tenis idmanı yapıyor toplam 15 saat. 180 ve üzeri olma ihtimalimiz nedir. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil