Sayfalar

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Boy Uzaması İçin Spor Yapın




Spor yapmak özgüveni arttırır, psikolojiyi olumlu yönde etkiler, daha güzel bir vücuda sahip olmayı sağlar, vücuda esneklik kazandırır ve vücudun direncini arttırır. Sporun bu etkileri sayesinde de boy uzaması sağlanır. Bu yazıda "boy uzatan sporlar hangileridir" sorusunun cevabına ve boy uzatan sporlar hakkındaki bilgilere ulaşabilirsiniz.


Boy uzatan sporlar

Basketbol

NBA'deki basketbolculara baktınız mı? NBA'deki en kısa basketbol oyuncusu 1.75 boyunda. Bi' düşünün en kısa oyuncu bile normal boya sahip. Evet, basketbol boy uzamasını olumlu yönde etkileyen ve boy uzamasını en iyi sağlayan spordur. Basketbol sayesinde vücut esneklik kazanır ve kemikler uzar. Kemikler uzadıkça da boyunuz uzar. Ayrıca basketbolda sürekli zıplamak söz konusu olduğu için ve basketbol vücudun her noktasını çalıştırdığı için uzamama gibi bir şey söz konusu değildir. Boy uzatan sporlar arasında en etkili spor basketboldur.

Koşu yapmak

Boy uzatan sporlar içinde yer alan koşu, akciğer kapasitesini genişletir, kemikleri güçlendirir, metabolizmayı hızlandırır ve büyüme hormonunun salgılanmasına yardımcı olur. Büyüme hormonunun salgılanması demek, boyunuzun uzaması demektir. Koşu, boy uzatan sporlar arasında basketbol kadar etkili olmasa da boy uzaması için faydalı bir spordur.

Yüzme

Yüzme, boy uzatan sporlar arasında basketboldan sonra gelen harika bir spordur. Yüzme sayesinde vücut esneklik kazanır ve yüzerken vücudun her tarafı çalıştığı için boy uzaması sağlanır.
Yüzme, özellikle omurgayı esnettiği için boy uzaması gerçekleşir.

7 yorum:

  1. Yaşım 13 Boyum 1.77 , 1.76 kilom 63 boyum kac olur bide basketbolcuyum

    YanıtlaSil
  2. 17 yaşımdayım boyum 1.70 bana kısa geliyor, artık hergün süt iciyorum ve yoğurt yiyiyorum boyum uzarmı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzar kardeşim rahat ol ben 25 yaşıma kadar boy attım önemli olan düzenli olarak çalışmak beslenme ve özellikle duruş

      Sil
  3. Merhaba ben 14 yaşında kız bir ergenim
    Boyum 1.50 kilom 40 ailemde genetik olarak fazla uzun boylu kişi yok annem ve babamda fazla uzun deil . Ailem annemin ve babam kısa olduğu için fazla uzamayacağımı söylüyor sizce bu doğru mu ? Günde yarım litre süt içiyorum evde hoplıyıp zıplıyorum ama boyumda hiç bir değişiklik yok ve boyumun uzamasını istiyorum birkaç ay arkadaşlarım tarafından sigara kullandım ama bunun yüzünden boyumun uzamayacağından korkuyorum birşey olurmu ? Sizce boyum uzarmı ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim 17 yaşındayım ve kızım Temmuzda 18'e giricem boyum 1.63-1.64 ve boyumu uzatmayı çok istiyorum skolyozum var 1 haftadır egzersizler yapıyorum hem boyumu uzatmak için hem de skolyozum için sizce boyum uzar mı ya da ne kadar uzar ve ip atlamaya basketbol ve voleybol oynamaya şu an başlasam yararı olur mu cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben 17 yaşıma girecem boyum 160 boyunum uzamisini istiyorum boyum kısa kalmış hergün zıplayarak ve sıkça yoğurt yersem boyum uzarmi ben kısa olmak istemiyorum ne olur yardım edin admin 🙏🙏

    YanıtlaSil